نگاهی به رخدادهای بازار امروز
تحلیل بورس
تحلیل بورس ایران

این شاخص ها تحت تاثیر فضای تقریبا منفی حاکم بر بسیاری از این گروه به ویژه فلزی، معدنی، بانکی و پتروشیمی در نهایت با افتی مختصر به کار خود پایان دادند. روز جاری شاخص کل بورس با افتی 37 واحدی در سطح 73868 واحد قرار گرفت. دو نماد "فجام" و "کرازی" بیشترین افزایش قیمت و "کخاک" و "کپشیر" نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند.همچنین "فولاد" بیشترین تاثیر منفی و "فارس" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشت.

به گزارش نمابورس شاخص کل بورس تهران در شروع معاملات این هفته بیشتر تحت تاثیر رونق معاملات در گروه خودرویی و برخی دیگر از گروه های دیگر همچون لیزینگ و بیمه، حمل و نقل و تجهیزاتی در مسیر صعود قرار گرفت. نمادهایی مانند "خگستر"، "البرز"، "آکنتور" و "وپترو" در این روند تاثیر ویژه ای داشتند.در مقابل نیز شاهد فضای منفی در بسیاری از گروه های دیگر همچون پتروشیمی،نفتی و معدنی، چند رشته ای صنعتی و ساختمانی بودیم. در ادامه افزایش حجم معاملات در درصدهای مثبت بر روی نماد" فارس" و سپس معامله بلوکی در این نماد و همچنین رونق بیش از پیش معاملات در نمادهای خودروسازی از جمله "خودرو" و "خساپا"، شاخص را با جهشی روبرو ساخت و این نماگر مجددا وارد کانال 74 هزار واحدی شد اما فشار گروه های منفی و جو مبهم حاکم بر دیگر گروه ها مانند بانک و سرمایه گذاری، فلزی و دارویی از رشد بیش از پیش این نماگر جلوگیری کرد.رفته رفته با افزایش تاثیرگذاری منفی نمادهای فلزی و معدنی و همچنین پتروشیمی، شاخص شیبی منفی اما ملایم را تجربه کرد.شاخص تحت این شرایط تاب نیاورد و بار دیگر از سطح 74 هزار واحد فرو افتاد.نمادهایی چون "فولاد" و "ومعادن" و در ادامه "پارسان" تاثیر منفی ملموسی را بر شاخص در این مقطع گذاشتند. تحت این شرایط در اواخر معاملات نیز شاخص سرانجام به محدوده منفی وارد شد.

امروز معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در نشست خبری خود اعلام کرد: از نظر وزارت اقتصاد،بسته آزاد سازی سهام عدالت نهایی شده اما برخی بندهای این بسته مستلزم اصلاحات قانونی است و آزادسازی این سهام بستگی به زمان تصویب بندهای مربوطه دارد.محمدی در عین حال اظهار داشت:روند بازار سرمایه در حال حاضر منطقی شده است.

در عین حال فولادگر،از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس،اعلام کرد: کارگروه ناظر کمیسیون صنایع و معادن در شورای رقابت گزارشی از روند قیمت گذاری های خودرو را تا پایان هفته جاری به کمیسیون ارایه خواهد کرد.وی افزود:کاهش 3 درصدی قیمت خودرو در روزهای گذشته نشان داد راه برای کاهش مجدد باز بوده و می توان قیمت ها را همواره بازنگری کرد.

همچنین روز گذشته معاون سازمان بورس در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی بازار سرمایه عنوان کرد:ظرف چند روز آینده نتیجه فرمول کیفی سازی محصولات شرکت های پالایشی قطعی و قراردهای فی مابین امضا می شود که با روشن شدن این موضوع به روند سود آوری شرکت های پالایشی کمک خوبی می گردد.

امروز همچنین می توان به کاهش قیمت طلا و افت ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد.طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 95 هزار و ششصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 3093 تومان در حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز شنبه جو تقریبا مبهم و بعضا رو به افولی بر بسیاری از صنایع بورسی حکمفرما بود.در گروه معدنی تنها "کمنگنز" توانست در آخرین معاملات در درصدهای مثبت باقی بماند.در این گروه "کنور" صف فروش محدودی دارد.در گروه محصولات شیمیایی 16 نماد رشد کرده اند که عمده آن ها از میان نمادهای شیمیایی بوده و جو تقریبا منفی بر نمادهای پتروشیمی حاکم می باشد.در این بخش امروز نیز "شکربن" صف خرید داشته و "شپمچا" صف فروش را پشت سر می گذارد.در گروه فلزات اساسی تنها 7 نماد رشد کرده اند .در این گروه صف خرید محدود در نماد "فپنتا" شکل گرفته و صف فروش نه چندان ملموسی نیز در نماد "فخاس" به چشم می خورد. در بخش مخابرات هر دو نماد افت کرده و معاملات متعادل گزارش می شود.در بخش فنی مهندسی وضعیت مشابهی حکمفرما بوده است.در بخش خودرو 3 نماد در آخرین معاملات منفی بوده اند.در این گروه بالاترین صف خرید در نماد "خپارس" دیده می شود. در بخش شرکت های چند رشته ای تنها "وامید" در آخرین معاملات به میزان جزئی مثبت شده است.در گروه بانکی 4 نماد منفی بوده اند.در این گروه صف فروش یا خریدی دیده نمی شود.در گروه سرمایه گذاری 12 نماد در آخرین معاملات در درصدهای منفی به کار خود پایان داده اند.در این گروه صف فروش محدودی در نماد "وبیمه" به چشم می خورد. در بخش فرآورده های نفتی 2 نماد در معاملات پایانی مثبت بوده اند. در این بخش صف فروش یا خریدی به چشم نمی خورد.در گروه دارویی 10 نماد با رشد ارزش سهام مواجه بوده اند. در این بخش صف خرید محدودی در نماد "دلقما"شکل گرفته است.در گروه غذایی 10 نماد مثبت بوده اند.در این گروه "غشاذر" با صف خرید روبروست.در میان قندی ها 3 نماد افت کرده و 2 نماد دیگر نیز در آخرین معاملات منفی شده اند.در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک همه نمادها در درصدهای مثبت به معاملات روزانه پایان داده انددر گروه ساختمانی 2 نماد رشد ارزش سهام را پشت سرگذاشته اند. در این گروه صف خرید در نماد "ثاباد" دیده می شود و "ثشرق" صف فروش محدودی دارد. در این میان در گروه سیمانی تنها 3 نماد رشد ارزش سهام را تجربه کرده اند.در این بخش صف خرید جزئی در نماد "سفار" به چشم می خورد و بالاترین صف فروش در نماد "سیلام" شکل گرفته است.

در پایان گفتنی است امروز بیش 558 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که بیشترین حجم معاملاتی مربوط به دو نماد "ومعادن2" و "فجر2" بوده است.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 52 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد " وزمین " و "ثتران " بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 1 شهريور 1393برچسب:,
ارسال توسط هادی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 63
بازدید هفته : 136
بازدید ماه : 495
بازدید کل : 11381
تعداد مطالب : 304
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1